onsdag 14. oktober 2009

På tide å bygge!

I store deler av verden råder det en økomomisk usikkerhet. Det er et faktum. Selv om vi her i Norge merker lite til finanskrisen, må vi ikke glemme den. Nå har det seg slik at vi faktisk har en god del penger på bok, oljepengene våre. Det å ha noen tall på et papir er falsk trygghet. Ved noen få tastetrykk kan tallene endres.


Personlig syns jeg at vi skal investere våre penger i å bygge sykehus og skoler. Det er slike ting vi alltid vil få bruk for. Og når vi først har bygd det, er det ingen som kan ta det ifra oss (men mindre det blir krig og noen ødelegger dem fysisk). Byggningene vil stå der uansett hvor lav eller høy vår krone er.


Så kjære politikere: "det er på tide å bygge! "

6 kommentarer:

  1. Flott blogg du har, Maria! Likar det du skriv om og syns du har gode refleksjonar på viktige saker. Stå på! :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er flotte innlegg du skriv! Er vel for så vidt enig, men jeg mener det er like viktig at de sykehusene vi har idag blir forbedret, enn at det blir bygget nye!

    SvarSlett
  3. Emil:
    Tusen takk! Er alltid koselig å få ros fra en så flink blogger som deg!

    Lene:
    takk for kommentaren. Jeg må si: ja, takk begge deler. Det er viktig å vedlikeholde de sykehusene og skolene vi allerede har. så lenge de er i en slik tilstand at det lønner seg å vedlikeholde fremfor å rive og bygge opp igjen.
    Mitt store poeng men denne teksten er at vi bør investere våre oljepenger i noe nyttig, fremfor å bare ha de på bok.

    SvarSlett
  4. Utrolig bra blogg du har! Ufattelig flink til å skrive er du også! :D

    Ja, jeg håper penger snart vil bli mer investert på sykehus og skole. Sykehus og skoler trenger penger, trenger penger til !gode! lærere, trenger penger til gode sykehus-maskiner. Synes penger i dag som blir styrt av staten blir brukt på så utrolig mye tull. Istedenfor å bruke milliarder kroner(penger generellt) på unødvendige vitenskapelige ting, så kunne vi brukt pengene til å mette halve Sudan! Men dette er vel litt for "raust" for statene her i verden. uff - egoistisk samfunn sier jeg bare. Men men

    SvarSlett
  5. sv; tusen takk for kjempe hyggelig kommentar! Nå ble jeg veldig rørt :) Nå har jeg lest igjennom dine innlegg, og syns du skriver veldig godt. Tror din blogg lover godt. Legger deg til på Bloglovin jeg !

    SvarSlett
  6. Derfor stemte jeg på høyre i førsteklasse - de hadde gode planer for oljepengene våre - Å investere dem i Norge, ikke i utlandet. At man faktisk bruker pengene til å forbedre infrastrukturen i landet istedenfor å investere i aksjeselskaper. Slit tastene Maria! utmerket bra start på en blogg ;)

    SvarSlett